تبلیغات
دنیای فروش ، بازاریابی و موفقیت - آیا ایمیل مارکتینگ مرده است؟! (چگونه فروش دلخواهمان را داشته باشیم؟)

آیا ایمیل مارکتینگ مرده است؟! (چگونه فروش دلخواهمان را داشته باشیم؟)

سه شنبه 19 فروردین 1393 01:17 ب.ظنویسنده : محمدرضا امین

 


بسیاری از دوستان با زحمت و تلاش بسیار و صرف هزینه زیاد سعی در ایجاد سیستمی برای ارسال ایمیل انبوه می کنند با این ذهنیت که می توانند کار و کسب خود را رونق داده و بازاری برای کالای خود بیابند.

پس از گذشت مدتی حتی اگر هم در ارسال این ایمیلها موفق شوند با عدم فروش مناسب برخورد کرده و پیگیری خود را از این روش رها می کنند ( آیا هیچ شرکت معتبری را می شناسید که مدت زمان زیادی برای شما ایمیل تبلیغاتی بفرستد؟ البته گروههای باهو و گوگل را در نظر نگیرید چون بیشتر مزاحم هستند تا معتبر )

دلیل اصلی این مشکل چیست و چه باید کرد؟

هریک از ما در طول روز با رگباری از تبلیغات مختلف روبرو هستیم که به ما می گویند کالایشان برای ما خوب است و ما را تشویق به خرید می کنند . اما معمولا بدون توجه به آنها از کنارشان میگذریم .

باید بدانیم که عکس العمل مخاطبان ما هم به همین شکل است.

آیا شما زمان چک کردن ایمیلها تک تک ایمیلهای تبلیغاتی را با دقت و کامل مطالعه می کنید؟

معمولا جواب این سئوال منفی است.

پس یک نفر و یا یک مجموعه جوان نوپا که بودجه چندانی هم ندارند و تازه پا به عرصه گذاشته اند چگونه می توانند کار خود ویا کالای خود را به بازار معرفی کنند.

 

از شما سه پرسش می کنم و خواهش می کنم با دقت و توجه کامل به آنها جواب بدهید:

الف- کالای شما تا چه حد با نمونه های موجود بازار مشابهت دارد؟

ب -  اگر در زمینه کار شما رقبای قویتری وجود دارد کالای شما تا چه حد می تواند با آنها برابری و رقابت کند؟

پ -  آیا برگ برنده ای در ارتباط با کالای شما وجود دارد که بتواند بصورت چشمگیری در بازار جلب توجه کند؟

 

- اگر جواب شما به پرسش اول این است که کالای [1] شما مشابه نمونه های بازار است به شما می گویم که قطعا انتظار هیچ فروش و پیشرفت خوبی را نداشته باشید.

اگر جواب شما به پرسش دوم این است که کالای شما از بسیاری از نمونه های بازار بهتر است ولی نمی تواند با رهبران بازار رقابت کندبه شما می گویم که انتظار یک درآمد جزیی را داشته باشید ولی بودن در سایه رهبران بازار نمی تواند پیشرفت خوبی را که به انتظارش هستید به شما ارمغان بدهد.

- اگر جواب شما به پرسش سوم مثبت است به شما این نوید را می دهم که می توانید پیشرفت بسیار مناسبی داشته باشید.

پاسخ اساسی در رسیدن به پیشرفت در کسب داشتن ( و یا ایجاد تمایز ) است .

راجع به روشهای ایجاد تمایز در مقالات بعدی بیشتر توضیح می دهم اما برای شفاف تر کردن توضیحات این بخش ذکر چند مثال لازم میباشد.

مثال اول:

زمانیکه آقای بختیاری می خواست کسب و کار جدید خود را در زمینه بستنی شروع کند به ابن نتیجه رسید که با یک بستنی فروشی عادی چیزی خواهد شد مثل هزاران فروشگاه بستنی در سراسر کشور که هریک از ما نمونه های آنرا بسیار دیده ایم.

او به این حد راضی نبود و هدفهای بالاتری برای خود در نظر داشت بنابراین برپایه دیده های قبلی خود و خلاقیتش محصول جدیدی را ابداع کرد که در اصل همان بستنی بود اما متنوع تر و جوان پسند تر و نام این محصول را ( آیس پک ) گذاشت .

همگی ما انفجاری از گفتگوها و صحبتها را در بین خود شاهد بودیم که راجع به این محصول جدید انجام شد و عده کثیری مشتاق شدند که طعم این بستنی را حداقل برای یکبار بچشند. این مسئله باعث شد که یک برند پیدار شود و موفقیت سرشاری نصیب صاحب آن کند که هیچ وقت با یک سوپر بستنی نمی توانست به ان برسد.

 

مثال دوم :

ده سال قبل زمانیکه هوس خوردن یک ساندویچ را داشتیم پس از مراجعه به ساندویچی مورد نظر مدت زمان نسبتا زیادی منتظر می ماندیم تا نوبتمان برسد و در عین حال نمونه های قابل انتخاب از بس که تکراری بودند برای بسیاری که غذا خوردن بیرون منزل برایشان نوعی تفریح است کسل کننده شده بودند.

این موضوع باعث شد که شخص خوشفکری به نام آقای فرزامی یک ایده خوب به ذهنش برسد و ( ساندویچ هایدا ) به وجود آمد.

بسیاری از اهالی تهران شعبه اول هایدا در بالای قلهک را بیاد می آورند که در اوائل افتتاح با چه ازدحامی روبرو بود.

طعم و کیفیت خوب ، اندازه بزرگ ، قیمت مناسب و سرعت عمل عالی باعث شد که یک ایده خوب برای صاحب آن تبدیل به یک وجه تمایز عالی و پیشرفت شود.

 

با کمی بررسی در اطراف ، موارد این چنینی بسیاری را پیدا می کنیم که توانسته اند برای صاحبانشان سود سرشاری به ارمغان بیاورند.

در پایان به کلیه دوستان بخصوص جوانان مشتاق به پیشرفت نصیحت می کنم که به هیچ عنوان تسلیم سختیها نشوند و بدانند که با هوشمندی و مطالعه می توانند راه خود را بسوی اهدافشان باز کنند.

محمدرضا امین - 


 

[1] منظور از مشابه بودن کالای شما در این قسمت تطابق عین به عین کالا،خدمات ، و یا نحوه انجام خدمات شماست


برچسب ها: محمدرضا امین ،
آخرین ویرایش: سه شنبه 19 فروردین 1393 01:20 ب.ظ

 
یکشنبه 13 فروردین 1396 07:26 ب.ظ
We are a group of volunteers and starting a new scheme in our community.

Your web site offered us with valuable information to work on. You have done an impressive job and our whole
community will be thankful to you.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر