تبلیغات
دنیای فروش ، بازاریابی و موفقیت - در قیمت گذاری محصولات خود برخلاف گذشته از اعداد رند استفاده کنید

در قیمت گذاری محصولات خود برخلاف گذشته از اعداد رند استفاده کنید

پنجشنبه 17 بهمن 1392 08:00 ب.ظنویسنده : محمدرضا امین

 

نتایج یک مطالعه نشان می دهد که مشتریان قیمت های به اصطلاح گرد شده را بیشتر می پسندند

درکشورهای دیگر خیلی متداول است که قیمتها را گردشده در نظر نمیگیرند . این امر کم و بیش در کشور ما هم رایج شده است . مقاله زیر احساس واقعی مصرف کنندگان را در دیدن قیمتها ، بررسی کرده که میتواند در ایران نیز مفید باشد

یک مطالعه جدید درستی خاتمه پیدا کردن قمیتها در اعداد -.۴۹ و -.۹۹ را مورد بررسی مجدد قرار داده است.

به نظر می رسد اگر قیمتهای لحاظ شده توسط شما با اعدادی مانند ۴۹ یا ۹۹ سنت خاتمه پیدا می کند، دیگر زمان آن رسیده که در سیاستهای قیمت گذاری خود تجدید نظر کرده و به استفاده از قیمتهای رند و به اصطلاح گرد شده روی بیاورید. مشتریان شما از این رویکرد شما با افزایش خریدهای خود تشکر خواهند کرد.

 

???? ????? ???????

 این موضوع بخش مهمی از یک مطالعه است که در ژورنال روانشناسی اقتصاد به چاپ رسیده و در آن محققین به مطالعه عادات مشتریان در رابطه با شیوه های صرف پول در محیط ها و شرایطی پرداخته اند که اغلب مشتریان در آن شرایط با احتیاط بیشتری در رابطه با قیمت نهایی برخورد می کنند. این موقعیت ها شامل پرداخت انعام در رستوران، پر کردن باک بنزین خودرو توسط خود شخص و دانلود بازیهای کامپیوتری از سایت های مربوطه می شود.

از این مطالعه نتایج زیر حاصل شده است:

-از ۶۵۰۰۰ مورد خرید در سایتهای دانلود بازی، ۵۷ درصد خرید کنندگان ترجیح می دادند بازیهایی را دانلود کنند که قیمت آنها رند بود. (مبلغ لحاظ شده برای پرداخت در این تحقیق از ۱ سنت تا ۱۵۰ دلار متغیر بود.)

-از مجموع ۹۰۰۰ رسید کارتهای اعتباری بررسی شده در یک رستوران که محققین مورد بررسی قرار داده بودند، تقریبا ۷۳ درصد از مراجعین مبلغی رند و سر راست را برای پرداخت انعام انتخاب کرده بودند. در بین صورتحساب هایی که قبل از اضافه شدن مبلغ انعام رقمی رند نداشتند، مبلغ انعام به شکلی انتخاب شده بود که جمع نهایی صورتحساب بصورت رند و سر راست در بیاید.

-از ۱۳۰۱ مورد مراجعه به پمپ بنزین توسط افرادی که خود مبادرت به سوختگیری خودرو کرده بودند، ۵۶ درصد افراد میزان بنزین خریداری شده رو بگونه ای تنظیم کرده بودند که مبلغ نهایی رند باشد. در حدود ۷ درصد از این افراد اقدام به پرداخت مبلغی کرده بودند که در انتها از یک مبلغ رند دلاری همراه با یک سنت تشکیل شده بود، که به نظر می رسد این افراد هم در نظر داشته اند تا مبلغی رند را برای پرداخت خود در نظر بگیرند، اما از عکس العمل سریع برای قطع کردن پمپ سوختگیری درست در لحظه رند شدن قیمت برخوردار نبوده و بنابراین مجبور به پرداخت ۱ سنت اضافه بر آن شده اند.

از این تحقیق اینگونه نتیجه شده است که مصرف کنندگان مطمئنا ترجیح می دهند تا مبلغی رند و سر راست را در صورتحساب خود داشته باشند و مدیران باید در زمان قیمت گذاری کالاهای خود این علاقمندی مصرف کنندگان را در نظر داشته باشند.

نویسنده ایلان موکاری

منبع : سایت فرشید رمضانی 

آخرین ویرایش: پنجشنبه 17 بهمن 1392 08:04 ب.ظ

 
شنبه 19 بهمن 1392 03:21 ب.ظ
به نظرم درسته ولی تو ایران تو کالاهای مختلف و برای مشتریان مختلف متفاوت هست و نمیشه در همه نوع فروشی قیمت رند داد بستگی به کالایی که میخواهید بفروشید باید تصمیم بگیرید.
محمدرضا امین
صد در صد با شما موافقم و بسته به کالا و بازار باید تصمیم درست گرفت
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر