تبلیغات
دنیای فروش ، بازاریابی و موفقیت - چگونه فرآیند خرید مشتریان را ساده سازی کنیم؟

چگونه فرآیند خرید مشتریان را ساده سازی کنیم؟

چهارشنبه 9 بهمن 1392 07:25 ب.ظنویسنده : محمدرضا امین

 

برای موفقیت در فروش بیشتر می بایست فرآیند خرید تا آنجا که ممکن است ساده سازی شود و سعی کنیم برنامه بازاریابی ما بر حواس ۵ گانه مشتری تاثیر بگذارد. همچنین می بایست در پیام بازاریابی خود بر نتایجی که محصولات و یا خدمات ما ایجاد می کند تمرکز کنیم. و بطور کل باید احساسات مشتری را در فرآیند خرید درگیر کنیم.

 

 هدف اصلی ما از بازاریابی چیست؟

 
چگونه فرآیند خرید مشتریان را ساده سازی کنیم؟

 
چگونه حواس پنج گانه مشتری در خرید را درگیر کنیم؟

 
چگونه بر اساس حواس ۵گانه مشتریان، آگهی های پر فروش طراحی کنیم؟

 
بیایید یکبار دیگر تعریف ساده ای از بازاریابی را با هم مرور کنیم.

 
بازاریابی یعنی هر عملی که انجام می دهید تا مخاطب را به خرید کالا و خدمات شما ترغیب کند. شما به عنوان صاحب کسب و کار همواره باید به این فکر کنید که چگونه مشتریان را به خرید بیشتر از خود ترغیب کنید. در موارد بسیاری دیده می گردد که بعضی کسب و کارها بیشتر کار خرید را برای مشتریانشان سخت تر می کنند.
 
اگر می خواهید در بازاریابی موفق عمل کنید باید بدانید که چگونه باید احساسات مشتریان را درگیر خود کنید. مردم بیشتر از آنکه بر اساس منطق خود خرید کنند، خرید می کنند تا احساساتشان را ارضاء کنند. بعنوان مثال فرض کنید کسی که یک دست مبل را ۱۵۰میلیون تومان می خرد مگر مبل ۱۰میلیونی همان نیاز را برآورده نمی کند؟ او مبل گران را می خرد تا در چشم اطرافیان شخصی متمول و موفق جلوه کند. بارها و بارها گفنه ایم که مردم با احساسات خود خرید می کنند و بعد با منطق سعی می کنند آن را توجیه کنند.
 
برای اینکه فروش موفقی داشته باشید، باید ویژگی های محصولتان را به یک یا چند احساسی که مشتری از خرید آن محصول به او دست می دهد مرتبط کنید. بعنوان مثال کسی که پول بسیاری را برای پرداخت یک عمل جراحی بینی پرداخت می کند برای کسب اعتماد به نفس بیشتر، زیباتر بنظر آمدن و کسب فرصتهای بیشتر برای ارتباط با دیگران این پول را پرداخت می کند. وقتی از همان شخص سئوال می کنید چرا بینی خود را عمل کردی؟ می گوید انحراف بینی داشتم و یا خوب نمی توانستم نفس بکشم. در حالیکه هیچکدام از این دلایل، دلایل واقعی عمل جراحی بینی او نیست.
 
شما بعنوان بازاریاب هر چه بیشتر بتوانید احساسات مردم را درگیر کنید بیشتر می فروشید.
 
 ۵انگیزاننده قوی در مردم عبارتند از:

 
۱) ترس:

 
نمونه آن یک تیزر تبلیغاتی بسیار موفقی بود که در انگلستان در مورد استفاده نکردن از موبایل در هنگام رانندگی ساخته شد. در این آگهی نشان داد که سه دختر در یک اتومبیل در حال رانندگی می باشند و راننده دختر در حال ارسال پیامک در هنگام رانندگی است که ناگهان تصادف وحشتناکی برای آنان رخ می دهد. این آگهی بعنوان یکی از تاثیرگذارترین آگهی های تبلیغاتی در جهان شناخته شد.
 
 ۲) عشق:

 
عشق و ارتباط یکی از مهمترین عوامل انگیزاننده برای خرید است. به طور مثالً فرض کنید که رستورانی در آگهی های تبلیغاتی خود اعلام کند که با حضور در این رستوران فضایی فراهم کرده ایم که شما با دیگران آشنا می شوید و ارتباطات تازه برای شما بوجود می آید. اگر رستورانی پیامی مبتنی بر این احساس ارائه دهد بی شک می تواند تعداد مشتریان بیشتری را جذب نماید.

 
 ۳) کالای رایگان:

 
امروزه مردم بسیار تمایل دارند که معاملات موفقی را تجربه کنند. بعنان مثال اگر در بسیاری از نمایشگاه های تجهیزات پزشکی در ایران شرکت کرده باشید می بینید با اینکه پزشکان اشخاص متمولی می باشند اما برای دریافت یک اشانتیون از یک غرفه بشدت استقبال می کنند. این به این سبب است که انسان ذاتاً بدنبال دریافت چیزی بدون دادن هزینه آن است.

 
اگر بازاریابی باهوشی باشید می توانید محصولات رایگانی ارائه دهید تا از طریق آن محصولات گرانتر و ارزشمندتر خود را به انها بفروشید.
 
 ۴) درآمد بیشتر

 
اگر محصول شما بگونه ای باشد که بتوانید ثابت کنید با خرید آن، مشتری درآمد بیشتری کسب می کند یا به طور مثالً سالانه مبلغی را پس انداز خواهد کرد شک نکنید که او محصول شما را می خرد.

 
 ۵) آرزو

 
شما باید آرزوها و رویاهای مشتریان خود را پیدا کنید. اگر محصولات شما سبب شود که آنها به بخشی از آرزوهایشان دست یابند مطمئناً از شما خرید می کنند. به طور مثالً فرض کنید یک شرکت دکوراسیون داخلی آپارتمانی را به عنوان نمونه کار ارائه دهد که بتواند با نشان دادن ان به مشتریان ثابت کند که زندگی در آن خانه چقدر می تواند به آنها آرامش دهد و استرس را از آنها دور کند.

 
 اگر شما در آگهی های تبلیغاتی خود سعی کنید از این ۵حواس استفاده کنید شک نکنید که آگهی شما تبدیل به یک آگهی پر فروش خواهد شد. از این نوع بازاریابی بعنوان بازاریابی انگیزشی نام برده می گردد.

 
مهم نیست که آگهی شما در چه رسانه ای است. آیا یک آگهی چاپی دارید و یا یک آگهی رادیویی بلکه مهم این است که در پیامتان بر احساسات مشتریتان اثر بگذارید.

 
منبع: دکتر پول

آخرین ویرایش: چهارشنبه 9 بهمن 1392 07:27 ب.ظ

 
دوشنبه 27 شهریور 1396 02:55 ب.ظ
Good day! I know this is kind of off topic but
I was wondering which blog platform are you using for this site?
I'm getting fed up of Wordpress because I've had issues with hackers and I'm looking at options for another
platform. I would be awesome if you could point me in the direction of
a good platform.
پنجشنبه 16 شهریور 1396 01:34 ق.ظ
Outstanding story there. What occurred after? Good luck!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر